sobota 30. mája 2015

Celozrnné jablkové muffiny





Je za nami pár ťažkých nocí a aj pár ťažkých dní. Nášho Jarulka sa chytil vírus, ktorý so sebou priniesol horúčky a kašeľ a prebdené noci a nervózne dni, veď to poznáte. A tak si človek dopraje trošku relaxu v pokojneších chvíľach. Pre mňa tým relaxom dnes bolo pečenie a ako som už spomínala, skúsila som to zdravšie. Tieto muffinky boli zásah do čierneho, vychutnali sme si ich všetci traja a Jarulko dokonca ponúkol aj nášho chlpáča. Recept som našla tu. Iba som namiesto čučoriedok použila jablká.

Ingrediencie na 12 muffinov:
1 hrnček celozrnnej múky
0,5 hrnčeka jemných ovsených vločiek
0,5 hrnčeka trstinového cukru
2 ČL vínneho kameňa (používam ho namiesto prášku do pečiva)
2 vajcia
50g masla
vlažná voda podľa potreby (ja som použila 4 čajové lyžičky a 1 polievkovú)
2 jablká
(Použila som hrnček s objemom 250 ml.)

Postup:
1. Rúru si predhrejeme na 180°C. Múku zmiešame s ovsenými vločkami a vínnym kameňom. Maslo rozpustíme. Jablká očistíme a nahrubo nastrúhame.
2. Vajíčka vyšľaháme s trstinovým cukrom, pridáme do nich maslo, vodu (tu som použila tie 4 ČL) a sypkú zmes. Zľahka premiešame.
3. Pridáme nastrúhané jablká a zľahka premiešame. Cesto by malo byť skôr riedke (moje bolo husté, tak som pridala 1PL vody).



4. Formu na muffiny si vystelieme košíčkami a tie naplníme cestom.
5. Pečieme pri 180 °C asi 30 minút. Priebežne kontrolujeme, skúšame pomocou špajle alebo špáradla.
Dobrú chuť.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára