štvrtok 20. augusta 2015

Augustová výzva The Daring Cooks - Raw, whole zdravé mini cheescaky



Je tu polovica augusta a s ňou aj ďalšia výzva odvážnych kuchárov. Pri mojom poslednom príspevku som si sľubovala, že tentokrát to stihnem načas. No ale poznáte to - leto v plnom prúde, vonku horúco ako v pekle, doma jeden malý človiečik, ktorého je treba zabávať, tak si radšej vyrazíte k vode. A my sme vyrážali pomerne často, preto mi na kuchtenie (hoci v tomto prípade šlo skôr o nekuchtenie) neostalo veľa času. Takže som výzvu splnila opäť na poslednú chvíľu.

Augustovú výzvu si pre nás pripravila Susan z blogu The Kiwi Cook, ktorá nás vyzvala, aby sme pripravili zdravé raw "cheescaky", ktoré neobsahujú ani trošku smotanového syru.

For the August challenge Susan from The Kiwi Cook dared us to make healthy and wholesome raw ‘cheesecakes’ with no cream cheese in sight!

Suroviny na minicheescakes (mne vyšlo 11 kúskov)
Základ:

1/2 pohára (asi 85g) nepražených mandlí môžu byť aj so šupkou (môžete použiť aj pekanové alebo vlašské orechy)
1/2 pohára (asi 38g) strúhaného kokosu (nemusí byť)
1/2 pohára (asi 77g) datlí (ja som datle nemala, tak som namiesto nich použila sušené slivky - hádam to ostalo raw)
1/4 ČL soli
1 ČL vanilkového extraktu
1 PL kokosového oleja (roztopeného)

"Krémová" vrstva:
200 g kešu orechov (nepražených) vopred namočených vo vode (aspoň 5 hodín, najlepšie cez noc)
šťava z jedného citrónu (asi 2 PL) (ja som použila limetu)
1 ČL vanilkového extraktu
80 ml roztopeného kokosového oleja
80 ml (alebo podľa chuti) javorového sirupu, medu alebo agávového sirupu
voda (podľa potreby)
1 pohár ovocia podľa chuti - ja som použila čučoriedky

Postup:
Základ:
1. Všetky ingrediencie okrem kokosového oleja vložíme do mixéra a dobre rozmixujeme.
2. Hmotu otestujeme tak, že si naberieme trošku lyžičkou a pomrvíme v prstoch. Ak ingrediencie držia spolu, máme základ hotový, ak nie, pridáme kokosový olej (môžeme potrebovať až 1PL).
3. Touto hmotou naplníme formu na muffiny. Dobre pritlačime prstami tak, aby boli okraje dobre naplnené a povrch rovnomerný. Môžeme vložiť do mrazničky.

"Krémová" vrstva:
1. Kokosový olej roztopíme pri nízkej teplote (ak používate na osladenie tuhý med, roztopte ho spolu s olejom a zamiešajte).
2. Všetky ingrediencie vrátane kokosového oleja (okrem ovocia) vložte do vášho najsilnejšieho mixéra. Mixujte najprv pomaly, aby ste rozsekali orechy a potom na najvyššej rýchlosti, až kým nezískate veľmi hladkú krémovú hmotu. Môže to trvať niekoľko minúť a možno bude potrebné občas prestať mixovať a oškrabať steny mixéra. Ak je hmota príliš tuhá, pridajte trochu vody (môžete potrebovať až 6PL). Výsledok by mal byť skôr hustý, nie tekutý. Dochuťte podľa vlastných chutí.
3. Zhruba 2/3 hmoty rozdeľte na mandľový základ v muffinovej forme a pomocou lyžice urovnajte. Ak sa vám zdá vanilková vrstva príliš tekutá. vložte formu späť do mrazničky, ak je dostatočne hustá, môžete na ňu hneď naniesť ovocnú vrstvu.
4. Do zvyšku vanilkovej hmoty pridajte ovocie (v mojom prípade čučoriedky) a rozmixujte. Naneste na vanilkovú vrstvu, urovnajte povrch a formu vložte do mrazničky aspoň na 2 hodiny.
5. Vyberte z mrazničky aspoň 30 minút pred podávaním. Odporúčam vybrať cheescaky z formy ešte kým sú zmrznuté, inak sa vám môžu rozpadávať ako mne.


Ďakujem Susan za výzvu, na raw dezert som sa chystala už dávno. Mojej rodine ako obvykle chutilo. Mne chutilo bohužiaľ trochu menej, bolo to pre mňa až príliš orechové. Každopádne raz za čas dobre padne aj takýto zdravý dezert.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára