nedeľa 2. augusta 2015

Júlová výzva The Daring Bakers - Yafawi Sfeeha


Pred troma týždňami sme sa vybrali na prázdniny na dedinu. Tento čas sme strávili u môjho brata v jeho veľkom dome a bolo to veľmi fajn. Veď stráviť čas s rodinou v príjemnom prostredí je na nezaplatenie. A keďže sme sa mali tak dobre, skoro som zabudla na júlovú výzvu, no hanba mi, moja prvá výzva u odvážnych pekárov a hneď takto. Našťastie som to nakoniec stihla a ako sa hovorí, radšej neskoro ako nikdy (hlavne to stihnúť do konečného termínu).

Júlovú výzvu pre nás pripravila Manal z blogu Manal´s Bites. Predstavila nám originálne jedlo z bývalého prístavného mesta Jaffa nachádzajúceho sa v Izraeli, ktoré je dnes časťou mesta Tel Aviv - Jafo (zdroj wikipédia). Tento pokrm sa podáva s miskou polievky alebo so šalátom. Yafawi Sfeeha alebo Milwayeh, čo znamená stoečený, pokrútený, je chrumkavé ale zároveň jemné pečivo plné chuti. Ďakujem Manal za úžasnú výzvu, Yafawi sa určite zaradí medzi stálice našej kuchyne.

The July Daring Bakers’ Challenge was brought to us by Manal from Manal’s Bites. She introduced us to an authentic Palestinian dish from Jaffa that is served as a main meal along with a bowl of soup or a salad. The “Yafawi Sfeeha” or also known as “Milwayeh” which means twisted, is crispy yet tender and full of flavor.

Suroviny na Yafawi (asi 15 - 18 kúskov):
3 poháre hladkej múky
1 ČL soli
1 PL cukru
3 PL sušeného mlieka (Manal ponúka možnosť nahradiť ho teplým mliekom a ubrať množstvo vody)
3 PL rastlinného oleja
Asi 1 pohár teplej vody na hnietenie cesta
Roztopené ghee (alebo olivový olej) na naťahovanie cesta (ja som použila olivový olej, ale Manal hovorí, že ghee jedlu dodá tú pravú chuť)

Náplň:
3-4 poháre syru Nabulsi (ja som použila Fetu, môžete použiť akýkoľvek biely syr, ktorý je dostatočne tvrdý a slaný)
1/2 pohára mletej mäty (alebo petržlenu)
1 rozmiešané vajce
čierne korenie

Postup:
1. Zmiešajte múku, soľ, sušené mlieko a rastlinný olej. Potom začnite pridávať teplú vodu, kým nezískate jemné a mierne lepkavé cesto.
2. Z cesta formujte guľky veľkosti golfovej loptičky. Guľky uložíme na papier na pečenie, ktorý je dobre namazaný ghee alebo olivovým olejom. Prikryjeme potravinárskou fóliou a necháme stáť pri izbovej teplote niekoľko hodín, najlepšie cez noc.

3. Zatiaľ si pripravíme náplň zmiešaním všetkých potrebných ingrediencií.

4. Keď máte pripravenú náplň, potrite trochou ghee okrúhlu kovovú tácku, na ktorej budete pracovať. Vezmite jednu guľôčku a pomocou rúk ju začnite rozťahovať čo najrovnomernejšie na čo najtenšiu placku.
5. Keď máte hotovo, zohnite vrchnú časť cesta do stredu a to isté urobte aj so spodnou časťou.

6. Urobte z plnky dlhú čiaru cez stred cesta. Zrolujte tak, aby vám vznikol šúľok, pričom dajte pozor, aby bolo cesto dostatočne hrubé, aby vám neunikla náplň. Potom vezmite jeden koniec šúľku a začnite stáčať smerom dovnútra špirálu.


7. Hotové Yafawi Sfeeha preložíme na plech vystlaný papierom na pečenie a potretý trochou ghee alebo olivového oleja. Špirálky potrieme ghee alebo olivovým olejom, aby nám nevysychali.


8. Pečieme v rúre vyhriatej na 200 stupňov približne 15-20 minút, kým nie sú zlato hnedé. 

9. Podávajte horúce alebo izbovej teploty s miskou polievky v zime alebo so šalátom a jogurtom v lete.  

Ja aj moja rodina hovoríme mňam. Chrumkavé pečivo plnené tou najúžasnejšou plnkou, akú som v poslednej dobe jedla. Nechápem, ako som mohla doteraz nevyskúšať kombináciu syra a mäty. Yafawi zmizli, len sa po nich zaprášilo a keďže mojim drahým rodičom sa neušiel ani kúsok, v blízkej dobe sa chystám na ich prípravu opäť, ale tento krát si už nájdem čas aj na prípravu ghee.


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára