štvrtok 16. júla 2015

Meninové cupcakes pre výnimočnú Peťku


To máte tak, narodí sa vám dieťa, vy ho dáte pokrstiť, za krstných rodičov si vyberiete dobrých priateľov a zrazu ste rodina. My sme tak urobili a bolo to jedno z našich najlepších rozhodnutí, nielenže má drobec krstných, ktorí ho veľmi ľúbia, ale sme rodina a to sa už nezmení.
29.6. sa v kalendári objavujú tri mená Peter, Pavol a Petra. Petrov máme v rodine požehnane, ale o nich teraz nechcem hovoriť. Krstom nášho chrústa sme do rodiny získali aj Peťku, je to dcéra Jarulkových krstných rodičov a je to fakt poklad. Jarulka zbožňuje a on zbožňuje ju. A jej chutia moje koláče, tak som jej k meninám vymyslela tieto božské cupcakes a len sa po nich zaprášilo, keďže Peťka sa podelila so všetkými - ako vravím, je to poklad :-).

Ingrediencie na 10 stredných cupcakeov
1 hrnček hladkej múky
50 g roztopeného masla
2 PL holandského kakaa
0,5 hrnčeka trstinového cukru
2 vajcia
2 ČL vínneho kameňa (alebo prášku do pečiva)
vlažná voda (asi 2PL a 4ČL)
 čerešne

Krém:
250g mascarpone
200g bielej čokolády
cukor podľa chuti (podľa mňa nie je treba použiť, čokoláda je sladká dosť)
pár kvapiek vody z pomarančových kvetov (môžete použiť aj vanilkový extrakt, prípadne inú príchuť, akú máte radi)

Postup:
1.  Rúru si predhrejeme na 180 stupňov, plech na muffiny si vystelieme košíčkami.
2. Zmiešame múku, kakao a vínny kameň.
3. Vajíčka vyšľaháme s cukrom, pridáme do nich roztopené maslo, vodu a sypkú zmes. Zľahka premiešame.
4.  Košíčky plníme cestom. Do každého košíčka som dala jednu polievkovú lyžicu cesta, vložila som jednu čerešňu a doplnila cestom.
5. Pečieme pri 180 stupňoch, asi 20-30 minút, či sú hotové skúšame špajlou.
6. Pripavíme si krém. Mascarpone vyšľaháme.
7. Bielu čokoládu si rozpustíme vo vodnom kúpeli a primiešame do mascarpone.
8. Krém nanesieme na muffiny a môžeme ozdobiť podľa svojej vôle. Ja som použila višne.

Môžem povedať, že tieto koláčiky boli úžasné. Jemne horké cesto vytvorilo so sladkým krémom a šťavnatými čerešňami a višňami geniálnu chuť a voda z pomarančových kvetov tomu celému dodáva jemnú príchuť exotiky. No najdôležitejšie je, že Peťke darček chutil :-).



2 komentáre: