pondelok 22. júna 2015

Čerešničky, cerešne

Tento víkend sme mali u môjho brata čerešňovú brigádu, ktorá spočívala, samozrejme, v oberaní a spracovávaní čerešní. Cieľom bol sirup a džem a môžem povedať, že sme ho splnili. Je pravda, že sirup budeme musieť o rok nejako vylepšiť (najlepšie znížením dávky cukru aspoň o polovicu), ale džem je výborný.



A zatiaľ čo jedni čerešne zbierali, druhí ich odkôstkovávali a tretí spracovávali, jeden človek kopal jamu na bazén pre húsky a kačky. No a keďže je treba odstrániť korene stromu, ktorý tam už dávno nie je, ten človek sa zapotil asi najviac.
 á

Táto vaňa by mala slúžiť ako bazénik
Varenie sirupu bola moja práca, takže som čerešne po odkôstkovaní zasypala kryštálovým cukrom (na kilo čerešní sme dali pol kila cukru, čo sa ukázalo ako priveľké množstvo) počkala som dve hodiny, aby čerešne pustili šťavu, zmes som rozmixovala a prepasírovala cez sitko (aby mi neodpadli ruky, pasírovala aj švagriná). Nakoniec som prepasírovanú šťavu varila 20 minút, s mamkou a švagrinkou sme to naliali do fliaš a krátko streilizovali.



Hotový sirup
A mamka s našou pomocou uvarila džem, ktorý bol viac ako len dobrý, ale o rok ho určite niečím ozvláštnim (možno vanilkou a možno vymyslím niečo lepšie).

Ešte si pôjdem naoberať čerešne k dedkovi na záhradu a niečo zavarím, niečo zmrazím, možno bude aj dreň a možno aj bublanina. A čo robíte z čerešňami vy?
 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára