štvrtok 4. júna 2015

Kokosovo-ovocné cupcakes s jogurtovým krémom z lesného ovocia

Tieto koláčiky som piekla predvčerom, to bol drobec ešte chorý a manžel bol v práci až do večera - jednoznačný dôvod dobiť energiu zmysluplnou činnosťou. 
Svokra kúpila nášmu malému pacientovi marhule, ale pacient ich tvrdohlavo odmietal (asi sa mu zdali kyslé), tak sa stali súčasťou niečoho sladkého. A veruže sa oplatilo, takto marhule chutili aj drobcovi. A to, že sa mi zvýšil krém bol len bonus, v podobe zdravej ovocnej dobroty, ktorá svojou konzistenciou pripomínala jahodovú penu.

Ingrediencie na 12 koláčikov:

Muffiny
1 hrnček celozrnnej múky
0,5 hrnčeka strúhaného kokosu (pokojne môžete dať aj viac)
0,5 hrnčeka trstinového cukru
2 ČL vínneho kameňa (namiesto prášku do pečiva)
2 vajcia
50g kokosového oleja
vlažná voda podľa potreby
4 marhule a 1 hruška
(Použila som hrnček s objemom 250 ml.)

 Krém
300 g bieleho gréckeho jogurtu
200 g mrazeného ovocia (ja som použila lesnú zmes, ale fantázii sa medze nekladú)
1PL trstinového cukru
30 g želatinový stužovač šľahačky

Postup:
1. Rúru si predhrejeme na 180°C. Múku zmiešame s kokosom a vínnym kameňom. Kokosový olej rozpustíme. Ovocie očistíme a nakrájame na drobné kocky. Mrazené ovocie necháme rozmraziť.
2. Vajíčka vyšľaháme s trstinovým cukrom, pridáme do nich kokosový olej, vodu (tu som použila 4 ČL) a sypkú zmes. Zľahka premiešame.


3. Pridáme nakrájané ovocie a zľahka premiešame. Cesto by malo byť skôr riedke (moje bolo husté, tak som pridala 1PL a 2 ČL vody).
4. Formu na muffiny si vystelieme košíčkami a tie naplníme cestom.
5. Pečieme pri 180 °C asi 35 minút. Priebežne kontrolujeme, skúšame pomocou špajle alebo špáradla.
6. Upečené muffiny necháme vychladnúť.

7. Zatiaľ si pripravíme krém. Jogurt s trstinovým cukrom vymiešame dohladka.

8. Rozmrazené ovocie rozmixujeme a primiešame do jogurtu.
9. Do misky vysypeme stužovač a po častiach pridávame jogurtovú zmes. Dobre premiešame a odložíme do chladničky na hodinu.

10. Krém nanesieme na muffiny, ktoré odložíme ešte na jednu hodinu do chladničky, aby krém poriadne stuhol.
11. Posypeme kokosom a môžeme maškrtiť.







Dobrú chuť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára