piatok 26. júna 2015

Hrachová polievka



Ja milujem strukoviny. Vvýnimkou je iba veľká fazuľa, ale možno jej ešte dám šancu. Sú chutné, zdravé a jedlá z nich patria medzi moje obľúbené. A najviac zo všetkých strukovinových jedál milujem hrachovú polievku. Je to o mne všeobecne známe, preto mi krstná nášho syna, vždy za mištičku donesie. Aj napriek tejto mojej láske k hrachovej polievke, som ju doteraz sama nikdy nevarila. Po letmom preskúmaní našej potravinovej skrine som sa rozhodla na obed uvariť šošovicový prívarok, avšak na moje prekvapenie som zistila, že šošovica nie je šošovica, ale žltý hrach, takže sa moje plány trošku zmenili. Namočila som hrach, vybrala sa s drobcom na dve hodinky von a cestou domov sme nakúpili chýbajúce suroviny. Polievka bola úžasná a chutí aj Jarulkovi (asi predsa len niečo zdedil aj po mne).

Ingrediencie:


450 g žltého lúpaného hrachu
2 mrkvy
1 petržlen
2 cibule
4 strúčiky cesnaku
masť alebo olej alebo maslo
soľ, majoránka, mleté čierne korenie
voda
4 párky
chlieb

Postup:

1. Hrach namočíme aspoň na 2 hodiny (najlepšie je na noc, ale to by som musela po uspatí dieťaťa myslieť na niečo iné ako na relax a to sa zatiaľ nestalo).
2. Zeleninu a cibuľu nakrájame na drobné kocky. Cibuľu opražíme na masti (prípadne oleji, alebo ako v mojom prípade na masle) a pridáme nakrájanú zeleninu. Chvíľku orestujeme.
3. Pridáme hrach a asi 2 litre vody. Varíme, kým hrach nezmäkne (ja som varila 2 hodiny, ale asi by stačilo menej).
4. Polievku rozmixujeme ponorným mixérom a pridáme čierne korenie, majoránku, soľ, prelisovaný cesnak a nakrájané párky. Necháme ešte chvíľu variť.


5. Podávame s opraženým chlebom (keďže sa mi minul olivový olej a rastlinný na to používam nerada, opražila som chlieb na masle, čo mu dodalo skvelú chuť).


Dobrú chuť.


2 komentáre:

  1. Strukoviny sú fantastické a veľmi vďačné. Na trhu hľadám a kupujem čo najväčšiu a najstrakatejšiu fazuľu, tú milujem, naučila som sa ju jesť vďaka výborným svokriným polievkam :) a prívarkom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je pravda, toľko živín v jednom malom zrniečku :-). Ja osobne fazuľovú polievku nejem od detstva, keď som sa napchávala surovou fazuľou, lebo chutila ako hrášok a trochu som sa priotrávila. Odvtedy sa jej vyhýbam. No ostatné strukoviny zbožňujem :-).

      Odstrániť